-
bild
Markus Copper 2009
Finlands Nationalgalleri
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
De sju havens ärkeängel1998
Finlands Nationalgalleri / Kiasma
Foto: Finlands Nationalgalleri / Pirje Mykkänen
-
bild
Markus Copper
De sju havens ärkeängel1998
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
De sju havens ärkeängel1998
Finlands Nationalgalleri / Kiasma
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Kursk2004
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Kursk2004
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Estonia2006
Finlands Nationalgalleri / Kiasma
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Estonia2006
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Valfångststation2009
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Valfångststation2009
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Sixpack of Instant Death1995
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Khyber Pass2014
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Iron Maiden, Bourgeois Door2006
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Juggernaut1992-95
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
De sju havens ärkeängel, skiss av skulpturen1996
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper
Kursk, teckningFoto: Finlands Nationalgalleri / Marko Mäkinen
-
bild
Markus Copper
Piknik na obotŝine #172018
Foto: Finlands Nationalgalleri / Pirje Mykkänen
-
bild
Markus Copper
Piknik na obotŝine #122018
Foto: Finlands Nationalgalleri / Pirje Mykkänen
-
bild
Markus Copper 2009
Finlands Nationalgalleri
Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
-
bild
Markus Copper 2009Foto: Finlands Nationalgalleri / Petri Virtanen
Markus Copper – Smaken av metall
11.11.2022–26.2.2023
Markus Copper är känd särskilt för sina storskaliga verk som dominerar rummet, och som utnyttjar ljud, mekaniska rörelser eller ljus. Utställningen på Kiasma gör en djupdykning i den kollektiva traumakulturen och vår tids mänskliga tragedier.
